Versiunea completă
Profesii

Contzilla.ro: Regulile privind acordarea concediului de odihnă

În România, orice angajat are dreptul la un concediu de odihnă anual, care potrivit Codului muncii trebuie să aibă o durată minimă de 20 de zile lucrătoare. Durata efectivă a  concediului de odihnă la care salariatul are dreptul este un…

ZF Corporate · 3 august 2021 · 1 min de citit

În România, orice angajat are dreptul la un concediu de odihnă anual, care potrivit Codului muncii trebuie să aibă o durată minimă de 20 de zile lucrătoare. Durata efectivă a  concediului de odihnă la care salariatul are dreptul este un element obligatoriu al contractului individual de muncă.

În cazul în care o persoană se angajează în cursul anului, va beneficia de un concediu de odihnă calculat proporțional cu perioada cuprinsă între data angajării și finalul anului.

În cazul contractelor cu timp parțial durata concediului nu se stabilește proporțional cu norma contractului. Practic și acesti salariați beneficiază de aceleași drepturi ca și salariatii cu program întreg.

Citește și