Contzilla.ro: Regulile privind acordarea concediului de odihnă
În România, orice angajat are dreptul la un concediu de odihnă anual, care potrivit Codului muncii trebuie să aibă o durată minimă de 20 de zile lucrătoare. Durata efectivă a concediului de odihnă la care salariatul are dreptul este un…
În România, orice angajat are dreptul la un concediu de odihnă anual, care potrivit Codului muncii trebuie să aibă o durată minimă de 20 de zile lucrătoare. Durata efectivă a concediului de odihnă la care salariatul are dreptul este un element obligatoriu al contractului individual de muncă.
În cazul în care o persoană se angajează în cursul anului, va beneficia de un concediu de odihnă calculat proporțional cu perioada cuprinsă între data angajării și finalul anului.
În cazul contractelor cu timp parțial durata concediului nu se stabilește proporțional cu norma contractului. Practic și acesti salariați beneficiază de aceleași drepturi ca și salariatii cu program întreg.
-
Test auto ZF Tesla Model Y AWD Premium Dual Motor. Partea întâi: testul clasic – cum se conduceAuto & Transporturi · 14 noiembrie 2026
-
România a câștigat definitiv procesul Roșia Montană. Gabriel Resources cerea 6,5 miliarde de dolari, cea mai mare pretenție formulată vreodată împotriva statuluiEveniment · 14 noiembrie 2026
-
Un kilogram de unt costă în medie 61 de lei la raft, față de 46 de lei acum cinci ani. Un singur grup controlează jumătate din piațăRetail & Agrobusiness · 14 noiembrie 2026