Despre o realitate: persoanele private colectează creanțele fiscale pentru stat
Ministerul Finanțelor a anunțat că de la 1 ianuarie 2018 „nivelul contribuțiilor sociale obligatorii urmează să se diminueze cu 4,25 puncte procentuale, respectiv de la 39,25% la 35%. De asemenea, cu aceeași dată de 1 ianuarie 2018, se are în…
Foto: Ziarul Financiar
Ministerul Finanțelor a anunțat că de la 1 ianuarie 2018 „nivelul contribuțiilor sociale obligatorii urmează să se diminueze cu 4,25 puncte procentuale, respectiv de la 39,25% la 35%. De asemenea, cu aceeași dată de 1 ianuarie 2018, se are în vedere și reducerea cotei impozitului pe venit de la 16% la 10%. Aceste contribuții vor fi datorate de către angajat, însă obligația stabilirii, reținerii și plății acestora către bugetele de asigurări sociale va reveni, în continuare, angajatorului.”
Reacția publică a fost cu privire la modificările cantitative respectiv pe mutațiile sarcinii fiscale de la angajator la angajat.
Niciun cuvânt despre faptul că sarcina administrativă a plății respectivelor contribuții rămâne în continuare la angajator, persoană fizică sau persoană juridică. Pe nimeni nu deranjează faptul că statul începe să folosească din ce în ce mai des acest mecanism în care contribuabilul este diferit de plătitor, unde cel dintâi are doar anumite obligații ipotetice în timp ce cei din urmă rămân cu toată responsabilitatea stabilirii, reținerii și plății respectivelor impozite.
Citește și
3 min
Ștefan Stan
2 min
Ioana Mihai-Andrei
3 min
Dragos Damian