România are al doilea cel mai mic cost orar cu forța de muncă din UE, de 8,1 euro/h, după Bulgaria, cu 6,5 euro. Media UE a fost de 28,5 euro în 2020
Bulgaria (6,5 euro/h), România (8,1 euro) și Ungaria (9,9 euro) sunt țările cu cele mai mici costuri cu forța de muncă la nivelul Uniunii Europene, în condițiile în care media raportată la nivelul statelor membre a fost anul trecut de 28,5 euro pe oră, în creștere cu 3% față de 2019, arată Eurostat.
Foto: Ziarul Financiar
Bulgaria (6,5 euro/h), Romania (8,1 euro) și Ungaria (9,9 euro) sunt țările cu cele mai mici costuri cu forța de muncă la nivelul Uniunii Europene, în condițiile în care media raportată la nivelul statelor membre a fost anul trecut de 28,5 euro pe oră, în creștere cu 3% față de 2019, arată Eurostat.
În 2019, media la nivelul UE a fost de 27,7 euro/h, iar în zona euro costul a urcat de la 31,4 euro la 32,3 euro în 2020.
Datele nu acoperă sectorul agricol și administrația publică.
Citește și
2 min
Iulian Tenchiu
3 min
Ioana Mihai-Andrei
2 min
Cristina Roșca