Vești proaste pentru angajatori: Au crescut costurile forței de muncă pentru cei care angajează zilieri
Începând cu 1 octombrie 2023, salariul minim brut pe țară a ajuns la 3.300 de lei, astfel cei care vor angaja zilieri vor scoate mai mulți bani din buzunar, conform legii privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de…
Foto: Ziarul Financiar
Începând cu 1 octombrie 2023, salariul minim brut pe țară a ajuns la 3.300 de lei, astfel cei care vor angaja zilieri vor scoate mai mulți bani din buzunar, conform legii privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri.
Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, intrată în vigoare la 15 aprilie 2011, reglementează remunerația brută primită de cei care exercită activități cu caracter ocazional care trebuie să fie cel puțin egală cu valoarea pe oră a salariului minim brut pe țară.
Salariul minim brut pe țară a ajuns la 3.300 de lei, conform Hotărârii Guvernului nr. 900 din 28 septembrie 2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial nr. 877 din 28 septembrie 2023. Astfel, remunerația orară pentru zilieri a crescut de la 18,145 lei pe oră la 19,960 lei pe oră.
Citește și
4 min
Ștefan Stan
2 min
Ștefan Stan
2 min
Ștefan Stan